Dobre vedieť 13. jún 2020

Prieskum: Slovákom počas krízy najviac chýbala socializácia a pestrosť výberu jedál


Vrátiť život do reštaurácií, aby sme o svoje obľúbené podniky neprišli. To je posolstvo iniciatívy „Poďme sa najesť“, ktorá prichádza na pomoc znovuotvoreným prevádzkam.

Koronakríza utlmila život mnohým z nás. Ľudia zostali na dlhé týždne izolovaní od rutinných návykov, medzi ktoré patrí aj pravidelná návšteva obľúbených podnikov.

Podľa reprezentatívneho prieskumu pre spoločnosť Edenred Slovakia až 46,4 % obyvateľstva chýbal aj v súvislosti s núteným zatvorením prevádzok práve sociálny kontakt. Najviac, až 51,7 %, to bolo medzi mladými od 18 do 26 rokov.

„Najmä mladšie generácie rady trávia čas či už v nákupných centrách, alebo vo verejných zariadeniach, ako sú kaviarne či reštaurácie. Dôvodom je možnosť stretávať sa s priateľmi, zhovárať sa s nimi, tráviť s nimi príjemný čas, čo aktuálny prieskum potvrdzuje,“ dosvedčuje sociológ Mgr. Milan Zeman zo Slovenskej akadémie vied.

Na otázku „Čo vám počas zatvorenia prevádzok verejného stravovania chýbalo najviac?“ ďalej 24 % opýtaných odpovedalo, že najväčším deficitom pre nich bola absencia pestrosti výberu jedál.

To, že reštaurácie znamenajú omnoho viac ako len anonymné neutrálne priestory, kam sa chodíme najesť, potvrdzuje aj fakt, že treťou najčastejšou odpoveďou v prieskume bola odpoveď: Najviac mi chýbal priestor a kontakt s personálom mojej obľúbenej reštaurácie.

Iniciatíva „Poďme sa najesť“ má za cieľ motivovať stravníkov k návratu do ich obľúbených podnikov a zmierniť tak dôsledky pandémie koronavírusu na ohrozené prevádzky.

Prevádzky aktivity na pomoc gastrosektora vítajú

Uplynulé mesiace neboli náročné iba pre návštevníkov reštaurácií, ale aj pre ich majiteľov a zamestnancov. Ak nenastane rýchly návrat stravníkov do reštauračných zariadení, podľa prognóz bude viac ako 20 % z nich nútených prevádzky natrvalo zatvoriť.

Zástupcovia gastropodnikov potvrdzujú, že aj po zvoľnení karanténnych opatrení sa život do väčšiny prevádzok vracia len pomaly a tržby rátajú v zlomkoch.

Podľa prieskumu pre spoločnosť Edenred Slovakia má po uvoľnení opatrení chuť navštevovať reštaurácie rovnako ako pred krízou 66,7 % opýtaných. Zámerom celospoločenskej kampane je, aby toto číslo v najbližších týždňoch rástlo. Symbolicky na znak podpory reštaurácie opäť rozozvučí štrnganie príborov.

„Naša spoločnosť zaznamenala počas krízy pokles tržieb o 80 %. Čo sa týka aktuálneho tempa rastu návštevnosti reštaurácie, čísla sa deň za dňom postupne zlepšujú. Treba však brať do úvahy, že predávame niečo, čo ľudia dennodenne potrebujú a síce obed počas pracovného dňa.

Stále to však nie je to, čo by sme chceli a potrebovali na ,normálne‘ fungovanie. Iniciatívu ,Poďme sa najesť‘ vnímam veľmi pozitívne, verím, že aj takáto osveta pomôže,“ hovorí Andrej Gál, manažér reštaurácie TakeOff bistro&coffee.

(red)

Foto: Poďme sa najesť

zdroj: Trumpeter

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter