Jazdíte na LPG? Potom by ste mali zbystriť pozornosť! Ak totiž nemáte vyriešené domazávanie sediel ventilov motora, môže vás to vyjsť pekne draho...
V dobe, kedy veľká väčšina populácie žije v mestách, keď sa naftové motory stávajú čoraz komplikovanejšími, aby dokázali plniť emisné limity, kedy niektoré mestá dokonca diesle zakazujú, sa oplatí reálne uvažovať o benzínovom aute. Myslieť treba predsa do budúcnosti, benzínové motory sú predsa ekologickejšie, teda aspoň neprodukujú tak veľké množstvo pevných častí vo výfukových plynoch ako „nafťáky“. Vodiča potešia svojou lepšou odozvou na plyn, väčším otáčkovým pásmom a celkovou charakteristikou a správaním. Nejdeme sa však venovať rozdielom medzi naftovými a benzínovými motormi, pozrime sa na to, čo sa deje s benzínovým motorom, keď ho prebudujete na LPG. LPG je totiž jednoduchým spôsobom, ako znížiť náklady na prevádzku vozidla, je totiž neporovnateľne lacnejšie ako benzín, cena splynovača sa tak pri pravidelnom jazdení rýchlo vráti. Problém je len jeden – domazávanie sediel ventilov.
Ventily sú dôležitou súčasťou motora. Pri ich otvorení sa do motora nasáva vzduch, následne uzatvoria spaľovací priestor, aby prebehol výbuch paliva a ich otvorenie umožní únik spalín do výfuku. Sú teda základom spaľovania motora. Na to, aby správne fungovali, musia byť mazané. Benzín obsahuje rôzne aditíva, ktoré sa starajú o to, aby boli ventily stále čo v najlepšom stave, aby na nich nevznikali usadeniny a podobne. LPG však takéto aditíva neobsahuje, najmä vďaka jeho skupenstvu a vlastnostiam sa do neho jednoducho nedali primiešať. Ak si túto zásadnú skutočnosť neuvedomíte a na aute s LPG budete jazdiť bez domazávania ventilov, ventily za nejakú dobu odpálite, čo veru nebude lacné. Našťastie sú tu LPG aditíva, teda dodatočná ochrana ventilov. Napríklad JLM Valve Saver. Ten je vhodný na použitie s JLM kitom na domazávanie ventilov, ale aj akoukoľvek inou dávkovacou jednotkou. JLM Valve Saver je tak jednoduchým spôsobom, ako ochrániť ventily. Ak ste stále verní starej dobrej nafte, zrejme vás trápi iná súčiastka ako ventily, ktorá je však rovnako drahá, ak nie drahšia – DPF filter. Čistenie DPF môže byť vďaka aditívam, ktoré nalejete do palivovej nádrže jednoduchšie ako kedykoľvek pred tým. Vyberte si aditívum pre vás a ušetrite na servise!
(inz)
Zaojimalo by ma co premazava sacie ventily u benzinovych turbo motoroch z priamym vstrekovanim???