Rozhovory z mesta 5. jún 2018

Prečo vlastne nemá verný predplatiteľ v MHD nejaké výhody? Dnes to vraj aktuálne nie je


Minirozhovor s generálnym riaditeľom DPB. a.s.

Nielen v súvislosti s nedávnym zavedením možnosti využívať platobnú kartu aj ako električenku v MHD, ktorú zaviedol Dopravný podnik Bratislava, sme veľmi stručne oslovili jeho generálneho riaditeľa Milana Urbana.

Članok o používaní platobnej karty ako električenky sme priniesli tu.

-Bratislavský dopravný podnik, ako monopolný dopravca, zrejme nepotrebuje vymýšľať benefity pre svojich cestujúcich...

Ak si povedzme desať rokov kupujem električenku, prečo by som nemohol mať u DPB nejakú zľavu?

M.Urban: Rozumiem kam smerujete... Vy očakávate odpoveď typu: dobre, kúpil som si tretíkrát cestovný lístok, tak na štvrtýkrát dostanem nejakú špeciálnu zľavu...

-Ja neočakávam žiadnu odpoveď podľa mojich predstáv.... Ja som sa pýtal, že keď som napríklad desaťročný verný predplatiteľ a tým podporujem MHD...prečo nemôžem mať mejakú zľavu, či výhodu?

M.Urban: Ja hovorím, že takéto niečo môže byť, ale nie je to niečo, o čom by sme hovorili dnes. Čiže ten kvázi systém benefitov si viem predstaviť, ale nehovoríme o ňom dnes.

Dnes sme hovorili špeciálne o novom nosiči, čo sa mi zdá dostatočne významná téma. Ale pokiaľ hovoríme o akýchkoľvek benefitoch, treba si uvedomiť, že do akej miery môže dopravný podnik narábať so svojou tarifou.

Tarifné podmienky máme určené dvoma systémami. Ide o systém integrovanej dopravy a druhý systém je cenový výmer mesta. Čiže dopravný podnik si sám neurčuje cenovú politiku. Táto téma je teda relatívne zložitejšia.

Ale, to ako sa posúvame stále viac do elektronického prostredia, tak stále viac a viac otvárame dvere aj na takýto spôsob uvažovania.

(rl)

Prepravný poriadok a tarifa DPB je tu.

Ak hlavné mesto a volení politickí predstavitelia samosprávy už dlhé roky vyzývajú, aby ľudia prestúpili z osobných áut do vozidiel MHD, mali by preto spraviť omnoho viac, ako len nakúpiť nové vozidlá.

Jednou z možností, ako konkrétne motivovať ľudí aby cestovali MHD, je systém výhod a benefitov. DPB pozná však zatiaľ iba zľavy pre vybrané skupiny obyvateľov.

Tí „bežní“, ktorí dlhé roky podporujú monopolného dopravcu, sa výhod zatiaľ nedočkali. Iba ak kúpou Bratislavskej mestkej karty (BMK), ktorá dáva desať percent bonusu na neprenosné predplatné cestovné lístky. Je to ale veľmi slabá náplasť.

Navyše, na zriadenie BMK je však potrebné „upísať sa“ niektorej z piatich bánk, ktoré túto službu poskytujú.

Aký systém výhod pre verných predplatiteľov cestovných lístkov v MHD si viete predstaviť Vy, milí naši čitatelia?

(rl)

Foto:BK a archív BK

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter