Rozhovory z mesta 16. september 2017

Andrej Glatz: Bratislava potrebuje vyriešiť dopravu


V ďaľšom z našich rozhovorov sme pár otázok, nielen o Bratislave, položili dlhoročnému šéfovi spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia, Andrejovi Glatzovi. 

 Ako dlho bývate v Bratislave a aký máte vzťah k hlavnému mestu?

Od roku 1965 a môj vzťah je taký, že si myslím, že je už viac mojím domovom, pretože v Košiciach máme už len firmu, žiadnu rodinu tam nemám, žijem v Bratislave.

 Kde ste tu pôsobili a pohybovali sa od toho roku 1965?

Ja som sem prišiel v podstate kvôli koňom, lebo celý život som jazdil na koni, a tak v tomto roku som sem prišiel a študoval som „stavarinu“. Tri roky som bol na škole ako asistent a odborný asistent, potom som šéfoval správe majetku vo veľkej telovýchovnej jednote, ktorá mala dvadsaťjeden oddielov. Potom som dva roky pracoval pre Polytechnu cez rakúsku firmu, ktorá obchodovala s drevom – drevnými paletami a prírezmi. V decembri 1989, dva týždne po revolúcii, som mal prvé rozhovory s grófom Douglasom, či chcem byť reprezentantom Mercedesu. Netušil som, čo to je, ale povedal som áno.

 Čo sa podľa vás zmenilo v Bratislave od vašich vysokoškolských štúdií?

Myslím si, že jednoznačne doprava. Ale samozrejme, že Bratislava opeknela, skrásnela. Výstavba v nej pokračuje dodnes a myslím si, že je to fajn mesto. Nie je ešte také neprehľadné ako veľkomestá, ale už to nie je ani dedinka.

 Čo by ešte Bratislava potrebovala najviac doriešiť?

Ako som už spomínal, dopravu, hoci my stále chceme predávať autá, ale už sa pomaly nezmestia. Takže toto je asi prvoradé. Myslím si, že pomerne dobrá je starostlivosť o zeleň, že už máme na stĺpoch aj muškáty (úsmev), takže to ide v tomto ohľade dobrým smerom.

 A čo Bratislava a kone?

Práve v Bratislave boli vôbec prvé parkúrové preteky v histórii. My sme nedávno robili už 52. ročník pretekov Grand Prix. Ide o druhé najstaršie športové podujatie na Slovensku. Teší ma, že záujem pretekárov a aj divákov je stále vysoký.

 

(rl)

Foto: Ján Luky

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter