Doprava a parkovanie 10. október 2018

ZSSK: Nové prímestské vlaky v Bratislavskom kraji zvýšili počet cestujúcich na koľajniciach a väčšinou nemeškajú


ZSSK novými vlakmi odvezie takmer 3-tisíc cestujúcich denne. 82 % nových prímestských vlakov príde do cieľa včas. Tvrdí to Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v najnovšej tlačovej správe.

Ako ďalej ZSSK informuje, priemerné meškanie 56 nových prímestských vlakov predstavuje 3,5 minúty. Nové vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) prilákali do vlakov aj nových cestujúcich.

ZSSK uvádza, že za zvýšením je 56 nových vlakov, ktoré boli zavedené v júni 2018, obnovenie osobnej dopravy do Petržalky a lepšie využitie stanice Bratislava-Nové Mesto.

Od začiatku prevádzky dvoch nových liniek (linka S55 Bratislava-Nové Mesto – Trnava, linka S65 Bratislava-Petržalka – Senec) eviduje ZSSK v mesiaci september významný nárast cestujúcich.

Obe linky sú v rámci hlavného mesta využívané aj ako forma mestskej hromadnej dopravy. Vyťaženie vlakov v smere Bratislava-Nové Mesto sa v čase rannej špičky pohybuje na úrovni priemerne 150 – 200 cestujúcich na vlak, a to zo smeru Trnava aj Senec.

V popoludňajších hodinách sa vyťaženie vlakov pohybuje na úrovni zhruba 200 cestujúcich v smere do Trnavy a približne 150 cestujúcich v smere do Senca.

Mimo dopravnej špičky sa vlakmi prepravuje do 100 cestujúcich, pričom je logicky silnejším smer na Trnavu (dôvodom sú geografické a sociologické aspekty). Celkový pohyb na stanicu Bratislava-Nové Mesto predstavuje asi 2 000 cestujúcich denne.

V rámci bratislavského uzla sa novými vlakmi odvezie približne 2 500 – 3 000 nových cestujúcich denne.

„Sme radi, že naše nové vlaky si aj vďaka informačnej kampani našli svojich cestujúcich. V ZSSK sme presvedčení, že koľajová doprava je pre väčšie aglomerácie, akou Bratislava bezpochyby je, dopravou budúcnosti.

Je rýchla, pohodlná a ekologická,“ uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Priemerné meškanie z celkovo 1 214 vypravených bratislavských vlakov predstavuje za mesiac september 3,5 minúty – 82 % vlakov príde do cieľovej stanice podľa grafikonu s maximálnym meškaním päť minút.

Septembrové meškania boli ovplyvnené aj výlukovými prácami, ktoré boli realizované Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) v úseku Bratislava-Vajnory – Bernolákovo v termínoch 4. – 11. 9. 2018 a 24. – 30. 9. 2018.

Uvedené výluky mali za následok meškanie vlakov v danom úseku v priemere do 10 minút. „Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti našich nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy,“ vysvetlil Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK.

„Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť.“„Naše septembrové výsledky dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov,“ upozornil F. Hlubocký.

„Ak chceme poskytovať spoľahlivú službu pre našich cestujúcich, je nevyhnutné začať sa vážne zaoberať bratislavskou hlavnou stanicou a železničnou infraštruktúrou v okolí hlavného mesta.

Hlavná stanica dnes nezodpovedá technickým prevedením (koľajisko, priestor stanice, sociálne vybavenie, možnosti na parkovanie áut/motocyklov/bicyklov, prístup k nástupištiam, informačný systém atď.) požiadavkám tejto doby,“ doplnil F. Hlubocký.

Podľa plánu grafikonu vlakovej dopravy je až 75 % vypravovaných vlakov v Bratislavskom kraji nových, resp. modernizovaných (t. j. vlaky, ktoré majú klimatizáciu, nový interiér, sedadlá, uzavretý systém WC, zásuvky na 230 V, informačné systémy pre cestujúcich a pod.).

Najobľúbenejšou i najvyťaženejšou je trasa Bratislava – Pezinok – Trnava.

(red)

Foto: ZSSK

1 komentár
ODPOVEDAŤ viera | 11. 10. 2018, 10:18

Vlaky meskaju denne min..5-10 minut..kazdodenna skusenost...

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter