Doprava a parkovanie 10. júl 2019

Vaše názory na prijatú parkovaciu politiku na našom FCB: „Momentálne by sa to mohlo volať skôr Daň z auta v Bratislave"


Na našom fcb sme pred časom zverejnili túto výzvu: K prijatej parkovacej politike chodí množstvo rôznych a rozdielnych názorov.

Radi by sme poznali aj ten Váš. Ďakujeme!

Väčšinu Vašich názorov teraz prinášame

-Konečne prišiel primátor, ktorý má gule s tým niečo robiť. Jasné, že na začiatku nebude všetko dokonalé, ale je veľmi dôležité, že sa spravil tento prvý krok.

Parkovať zadarmo nie je nikoho právom, čím skôr si to ľudia uvedomia, tým lepšie pre nich

-...a platiť za parkovaciu kartu, a pritom nemať žiadny nárok na parkovacie miesto, je logickejšie?

Dnes parkujú v Petržalke v dvoch radoch, a tlačia nezabrzdené autá, aby sa dostali k tomu svojmu - čo na tom zmení karta?

-Akosi ste pozabudol na stavebný zákon, ktorý jednoznačne hovorí o stavbe parkovacích miest pre byty či domy a ich počty - to je právo, to je zákon.

Ďalej vás upozorňujem že každý dom má pridelený pozemok a teda aj vonkajšie zelené plochy alebo zastavané v podobe príjazdových ciest či parkovacích miest

a tie sú zakotvené v podiele majetku a teda sa za túto plochu platí daň. Vy chcete niekomu odoberať z majetku a chcete aby platil obci za jeho pozemok?

-Tak konečne sa dáva prezentácia parkovacej politiky a diskusia k nej do správnych koľají. A to je platenie za parkovanie.

Nič iné. To takmer každý akceptuje, ale protihodnota sa neponúka. Teda garantované miesto kdekoľvek prídem a chcem zaparkovať - za peniaze.

Neponúka sa vízia úpravy dopravy v meste, aby boli menšie nároky na parkovanie. Neponúka sa lepšie organizovanie parkovania aby sa zvýšili kapacity parkovania,

tam kde sa už parkuje. Neponúka sa urbanistická politika na budovanie nových parkovacích kapacít parkovacími domami vhodných veĺkostí....

Neponúka sa poriadok do stavebných konaní pri výstavbe nových bytových domov, kde je plno tzv. "apartmánov", ktoré nevyžadujú nové parkovacie miesto, ale býva sa v nich ako v bytoch....

-Nesúhlasím so spoplatnením. Už platím daň za prislúchajúci pozemok k bytovému domu. Parkovanie bolo postačujúce,

keby mesto nepovolilo okolitú výstavbu s nedostatočným počtom parkovania, t.j. parkujú u nás.

Pýtam sa, prečo mesto povoľuje neustále výstavbu objemných bytoviek s minimálnym počtom parkovania,

pričom všetci vieme že v BA má každá rodina dve autá, lebo muž pracuje 10 hodín a žena lieta medzi prácou, škôlkou, školou, detskými krúžkami a nákupmi.

Nech stavebné úradu teraz zaplatia tieto poplatky, prehustená výstavba je ich chyba.

-Prvý krok je nosný systém dopravy, S-Bahn, moderná klimatizovaná doprava - nie toto!!!

-Veľmi jednoduché! Zabezpečte toľko parkovacích miest, koľko predáte parkovacích kariet!

1. Zrušiť zmluvu s BPS, vďaka čomu získate cca 3500 parkovacích miest.

2. Pozrieť sa na nevýhodne predané parkoviská, ktoré patrili mestu a mestským častiam za bývalých vedení, a žalovať neplatnosť takýchto zmlúv

3. Vybudovať parkovacie plochy alebo domy, aby každý, kto si kúpi parkovaciu kartu mal možnosť aj zaparkovať!

4. Účelovo viazať prostriedky, ktoré mesto vyberie za parkovanie na budovanie parkovacích miest, aby neslúžili na odmeny, alebo nákup áut a iných vecí!

-Bohužiaľ mesto ide od konca! Najprv vyťahuje od obyvateľov peniaze, hoci tento servis si už zaplatili v podielových daniach a podnikatelia aj v cestnej dani,

a až potom bude možné riešiť aj dostatok parkovacích miest!

-Keď môžme platiť za úbohé diaľnice 50€ ročne , môžme platiť aj 40eur (3€/mesiac ) za parkovaciu kartu ktorá nám síce nezabezpečí iste miesto pred domom ale v najbližších rokoch prinesie reguláciu a nové parkovacie miesta...

-Viem, že nie je ľahké si to priznať, ale odkladanie auta na verejnom priestore, ktorý patrí vštetkým nie je neodškriepiteľné ľudské právo, ale privilégium

-...a kde maju autá parkovať ak nie na verejných miestach? Bohužiaľ ešte neexistujú autá, ktoré ľahko poskladáte a uložíte si ho do vlastnej skrine.

Takže nezostáva nič iné len parkovať na parkoviskách a zákonom povolených miestach, ktoré sú na to urcené.

To je ako ísť do obchodu, nič si tam nekúpiť, ale napriek tomu zaplatíte...lebo neviem...zašpinili ste tam podlahu a niekto ju musí umyť.

Je rozdiel platiť si za isté parkovacie miesto a rozdiel napĺňať mestskú kasu len tak a napriek tomu hodinu blúdiť po sídlisku,

hľadať voľné miesto a nakoniec to vzdať a zaparkovať kdekoľvek sa to dá.

A čo ze potom idem ešte 10 minút pešo, veď som si zaplatila 40 eur za rok a možno raz moje vnúčatá to zužitkujú (mám 23 rokov).

-Autá majú parkovať tam, kde majú ich majitelia peniaze na zaplatenie parkovania. Vlastniť auto nie je základné ľudské právo

-Nevieme, čo bude dnes, zajtra, isté je iba a zrejmé, že ďalšie peniaze z vrecka. Ako už koľkýkrát? Stále sa na niečo dopredu už desaťročia skladáme. A to, čo malo byt v budúcnosti za ne, nikdy nebolo.

Od alwegu, metra, Tatranskej modernizácie trate, budovania električkovej trate v 70- tych rokoch s podvalmi aj na inú šírku električky, nových tratí a ešte vseličo iné, nedá sa ani vymenovať.

Najnovšie doprava lanovkou pre študentov do Petržalky, či akýmsi rýchlostným tubusom v Bratislave.

A vždy len nejaké dolepovanie a desatinová možno iba realizácia. Nedá sa povedať ani, „polovičatá robota“. To by bolo vtedy super. No bieda. V iných krajinách postavia celé nové mestá aj s metrom.

-Máte pravdu, takže ďalšie dane za chodníky a detské ihriská, lebo ich údržba je drahá. A nakoniec zdaníme aj verejnú zeleň, lebo...

-Ani vlastniť mobil či počítač a písať na Fejsbuk, čerpať elektrinu zo siete vyrobenú z uhlia, nie je základné ľudské právo. Je to platený tovar, tak ako auto.

-Nie je jednoduché sa k tomu vyjadriť v čase, keď sa skoro s každou informáciou menia parametre tohto projektu a postoje mestských častí.

-Momentálne by sa to mohlo volať skôr "Daň z auta v Bratislave". 

-Zdalo by sa, že zlepšenie parkovania už vôbec nie je priorita a ide skôr o prinútenie ekonomicky slabšej časti obyvateľov menej alebo vôbec nepoužívať auto.

-Čas ukáže ako to rodiny využívajúce motorové vozidlá príjmu alebo či príde veľké sklamanie, že ďalší nezanedbateľný rodinný výdaj nepriniesol lepšie možnosti parkovania aspoň pri svojom bydlisku

a peniaze sa rozkotúľajú pre dodávateľov strojov na výdaj parkovacích lístkov, softvérového zabezpečenia, administratívnych pracovníkov,

mestskej polície, firmy zabezpečujúce dopravné značenie a samozrejme ak sa peniaze najmä bratislavských vodičov použijú na stavbu záchytných parkovísk pre tzv. cezpoľných. Potom prídu voľby...

-Výborne prenajatý byt 6 ľudí na čierno v ňom a tri parkovacie miesta v lepšom prípade sú to robotníci a parkujú tam dve pracovné dodávky jedna s prívesom

+ 3 osobne haraburdy EČV je DS a KM atď. a stoja tam celý týždeň lebo cez deň sa vozia v dodávkach.

Navrhujem: pracuješ v BA na TPP a pod. tak predlož trvalý alebo prechodný pobyt (šup a dane sú doma nie mimo BA.) tu dávam na zreteľ aj na čierno ubytovaných kde majiteľ bytu neplatí daň z príjmu! Tak jednou ranou dve muchy.

Tu sa aj zvýšia náklady mimobratislavských tak nebudú podliezať platy tým čo tu bývajú a platia dane a hypotéky.

Pracuješ v BA a nemáš trvalý a ani prechodný pobyt? V poriadku, nech sa páči, zaplať si na záchytnom parkovisku a ďalej choď MHD!

Teraz služobné cesty: ak je niekto na služobnej ceste ok, si ubytovaný napr. v hoteli, tak máš prechodný pobyt a ešte aj platíš ubytovaciu daň a zas žiadne ubytovanie na čierno a špekulácie.

Si pracovník čo príde do BA a potrebuješ k práci vozidlo a dodávku tak si zaplať daň a basta.

Tu sa veľmi rýchlo upraví aj počet registrovaných vozidiel v malom meste a prevádzkovanom v Bratislave. Jednoduchá matematika nebývaš oficiálne v BA tak si zaplať čo si tam platia trvalo žijúci ľudia.

A ak mi chce niekto nahovoriť že to nie cezpoľný robia zápchy a zapratávajú Bratislavu tak prečo keď je víkend alebo sviatky je Bratislava priechodná úplne v pohode?

Samozrejme že podmienky pre Bratislavčana v Košiciach platí to isté uvádzal som Bratislavu lebo tu žijem a platím dane

-Ja to vezmem z troška iného pohľadu, (bývalý) minister zdravotníctva Zajac pred rokmi presadil 20 korunový poplatok za ošetrenie v ordinácii a zdôvodňoval to zlou situáciou v zdravotníctve a toto výpalné od občanov malo túto situáciu zlepšiť. H....O!

Prachy v h....i, ktovie kde a sme tam kde sme boli. Takže ja hovorím: Chcete od ľudí niečo vyberať a zdierať ich? Najprv pre tých ľudí niečo urobte,

vybudujte parkovacie plochy atď. A keď občan uvidí že sa naozaj niečo deje a nie iba prepierajú prachy tunelovaním ako z eurofondov, bude omnoho menej negatívnejších reakcií na parkovaciu politiku.

-Neviem presne čo pán primátor rieši, vec je jasná, obyvatelia Bratislavy teda s trvalým pobytom v BA budú vlastniť parkovacie karty,

podľa bydliska a kľudne aj farebne odlíšené, a parkovné zdarma, zákon o výstavbe bytov a parkovacích miest stále existuje a nebol zrušený.

Otázka je, koľko áut a teda parkovacích miest by mal ten či onen obyvateľ mať k dispozícii v mieste bydliska, zákon v tomto prípade tiež hovorí jasne.

Tak a teraz to príde čo s mimobratislavskými a služobnými autami. Služobné autá firiem v BA by mali povinne platiť parkovné pretože zaberajú miest na parkovanie občanom s trvalým pobytom na území mesta.

Mimobratislavskí motoristi pretože nebudú mať parkovacie karty, budú musieť platiť parkovacie hodiny je to úplne normálne všade vo svete.

-Nie som odborník ale jednoznačne zjednosmerniť čo najviac ulíc nech sa chodí kolom dokola a kopec ľudí si potom rozmyslí, že do auta vôbec sadne a z toho druhého pruhu urobiť parkovacie miesta.

Tu už skrátka nie je iná možnosť, parkovať treba a si myslím, že jednosmerné okruhy to dokonale vyriešia, skrátka sa pôjde iba jedným smerom a druhý smer budú parkovacie miesta

-Asi si zmením bydlisko a prehlásim si auto? Doma parkujem na súkromnom parkovisku, bytovka má súkromné parkovisko pre návštevy a zamestnávateľ má súkromné parkovisko na ktorom parkujem cez den (funfact: cesta autom mi do práce trvá 8 min. a autobusom s prestupmi 50 min.)

-Dalo by sa to akceptovat,ale to si môžu dovoliť mestá s modernou MHD, kde majú aj nosný systém dopravy vyriešený, nie Bratislava... Kde sme s riešeniami pre dobre fungujúcu MHD aj 20 rokov pozadu...

-Chápem to tak, že zaplatím za to, že chcem zaparkovať auto tam, kde 30 rokov bývam, fajn a budem volať políciu, aby mi také miesto niekto cezpoľný uvoľnil?

A potom keď pôjdem ráno do práce, budem každé 2 hodiny preparkovávať, alebo platiť za to, že nepracujem v rovnakej mestskej časti?

Najprv nech je vybudovaná dôstojná preprava ľudi z bodu a do bodu b a môžeme autá nechať doma

-Podvod a nová daň za nič. Vallovi sponzori sa ale radujú. 20 mil. ročne ich poteší

-Veľa ľudí to nechce pochopiť, ale parkovacia politika ≠ právo parkovať.

To právo nikto nikdy negarantoval a mesto alebo parkovacia politika ho ani ho garantovat nemá.

Jej účelom je zreguľovať statickú aj dynamickú dopravu v zahustených zónach na prijateľnú úroveň.

Ročný poplatok má následne sluziť na pokrytie nákladov spojených so správou a riadením samotného parkovacieho systému a kontrolu jeho dodržiavania...

Predstavte si, ale aj to stojí peniaze, veľa peňazí. Poplatok ďalej plní aj funkciu "ročného predplatného" na parkovanie v zonach mimo trvalého bydliska - to sú tie prvé 2 hodiny "zadarmo"....

Ako ale vieme, zadarmo sú u nás len obedy a vlaky, že? Aj ked si viem predstaviť, že tých "zadarmo" hodín mimo bydliska by mohlo byť viac, minimalne 3.

-Ak parkovaciu politiku, tak takú, aby sme sa v iných častiach Bratislavy necítili ako cudzinci! Ale to je asi pre niekoho, kto púšťa pozemky developerom problém!

-To by som bola zvedavá, že načo chcete vedieť náš názor, keď tí mestskí poslanci si aj tak odhlasovali co chceli?

Načo tu ešte provokujete ľudí! Poslanci si vymysleli ďalsie vyberanie peňazí, bez toho, aby dopredu dali nejaký reálny návrh, ako a hlavne kde budú ľudia parkovať?!!!

Parkovacie miesta nie sú, nikto nič nestavia, tak teda ako??!!

-Čisté okrádanie ľudí. Najprv práca a až potom pláca a nie opačne, že nič nespravím, ale najprv chcem peniaze a potom sa uvidí.

Nenechajme sa okrádať len preto že niekto niečo sľúbi...

-Haloooo ľudia zobuďte sa!!! Za 30 rokov sa tu nevybudovalo a neopravilo ani jedno parkovacie miesto, je nás stále 600-tisíc akurát plochou máme už pomaly rozlohu Viedne.

Developeri stále zahustujú a stavajú nové a nové byty bez patričného plánu a parkovísk. Všetci vieme, že cez víkend, kedy je doma len majorita,

si môžete vybrať aj farbu parkoviska, aká sa vám páči... A cez týždeň spôsobujú problém mimobratislavské autá, ktoré nám sem chodia brať prácu, zaberajú miesto a na víkend zmiznú preč.

Spoplatnenie spoločného verejného priestranstva je obyčajný podvod nič viac.

Stále nenažraná radnica sa trasie, kedy už začnú chodiť peniaze, ktoré sa záhadne stratia v IT vybavenosti kontroly parkovania.

A už sú rozbehnuté projekty na súkromné parkoviská a parkovacie domy, ktoré si pochutia na príjmoch z nás, obyvateľov ...

-Stále sa tu bavíme o parkovacej politike, ale stále parkovacie miesto nebudeme mať, tak bavme sa o dani pre majiteľov áut

-Jasné. Tam kde platíte dnes, budete platiť aj ďalej. A samozrejme ďalšie “dane” sa ešte pripravia. Vallosponzori čakajú aj na vaše peniaze

(Vypočuli teda „Vaši“ poslanci Vaše názory a konali podľa toho...? Alebo - koho a čo vlastne zastupujú...?)

Foto: ilustračné/Br. kuriér

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter