Doprava a parkovanie 21. marec 2018

Primátor: Spoplatnenú parkovaciu opäť predloží, aj napriek dvojnásobnému odmietnutiu poslancami


(BRATISLAVA tasr, rl) – Zavedenie spoplatnenej parkovacej politiky, napriek dvom odmietnutiam mestskými poslancami a dvom stiahnutiam z rokovania, stále presadzuje primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Návrh zmeny štatútu hlavného mesta ktorý nedávno, po niekoľkohodinovom rokovaní, stiahol z rokovania a ktorého schválenie by definitívne zaviedlo spoplatnené parkovanie v mestských častiach, chce totiž opäť predložiť mestským poslancom.

Odôvodnil to potrebou ďalšej diskusie.

„Vrátime sa k tomu, poradím sa ešte s predsedami poslaneckých klubov, na ktoré mestské zastupiteľstvo to dáme,“ povedal I. Nesrovnal.

Poslanci však počas rokovania o spustení parkovacej politiky vo februári neboli jednotní.

Časť tvrdila, že je nutné konečne zaviesť pravidlá v parkovaní v Bratislave, niektorí to však považujú len ako novú daň a mesto na zavedenie regulácie ešte nie je dostatočne pripravené.

Primátor nerozumie, prečo časť poslancov stále blokuje spustenie celomestskej parkovacej politiky, ktorá sa podľa neho pripravuje tri roky v spolupráci s mestskými časťami, poslancami, odborníkmi i verejnosťou.

Nesrovnal odmieta tvrdenia o privatizácii parkovania v Bratislave a považuje to za úplný nezmysel. Ako tvrdí, je to iba zámienka, aby sa zase niečo odložilo a zastavilo.

Parkovacia politika platí od decembra 2016 zatiaľ len na papieri. Aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je potrebné prijať dodatok štatútu hlavného mesta.

Ten totiž upravuje deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií.

Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom je najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie.

Stručná chronológia parkovacej politiky

8. decembra 2016

Mestskí poslanci po niekoľkohodinovej diskusii schválili všeobecne záväzné nariadenie (VZN), ktoré upravuje pravidlá parkovania v hlavnom meste a zavádza pri parkovaní na území Bratislavy jednotné pravidlá.

Na základe schváleného VZN budú Bratislavčania na území celého hlavného mesta, s výnimkou Starého Mesta, parkovať s prvým autom zadarmo v rámci ceny rezidentskej karty.

Druhé auto viazané na byt bude mať pri krátkodobom parkovaní v Bratislave, okrem Starého Mesta, 50 % zľavu.

Cenu rezidentskej parkovacej karty určí mestská časť v rozmedzí od 20 – 100 eur pre prvé auto, môže však rozhodnúť, že počas prvých 24 mesiacov bude zadarmo.

Cena karty pre druhé auto by mala byť od 50 – 500 eur. Aj v tomto prípade však platí, že ak sa mestská časť rozhodne, tak počas prechodného 24-mesačného obdobia môže byť vydaná tiež zadarmo.

Majitelia áut bez trvalého pobytu v Bratislave budú platiť hodinové parkovné vo vyznačených zónach od 0,20 do 3 eur alebo zaplatia za abonentskú kartu od 100 – 1 000 eur za auto, ak ju mestská časť bude vydávať.

30.marca 2017

Hoci o zmene štatútu (parkovacia politika) mali vo štvrtok 30.3. diskutovať mestskí poslanci, bratislavský primátor Ivo Nesrovnal ho z programu zastupiteľstva stiahol.

Primátor svoje rozhodnutie odôvodnil tým, že je potrebné isté nejasnosti ešte dorokovať.

29.jún 2017

Poslanci hlavného mesta neschválili dodatok štatútu hlavného mesta, ktorý upravuje deľbu kompetencií magistrátu a bratislavských mestských častí.

28.september 2017

Bratislavskí mestskí poslanci opäť neschválili dodatok k Štatútu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, ktorý súvisí s parkovacou politikou.

Február 2018

Po niekoľkohodinovej diskusii primátor návrh na zmenu štatútu hlavného mesta, ktorý rieši parkovaciu politiku stiahol z rokovania.

(tasr, rl, hmb)

Foto:Archív BK

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter