Doprava a parkovanie 29. jún 2018

Petržalskí poslanci chcú urýchliť zavedenie parkovacej politiky


Miestni poslanci bratislavskej Petržalky chcú urýchliť a zjednodušiť zavedenie parkovacej politiky v mestskej časti.

Tento týždeň na miestnom zastupiteľstve preto schválili spracovanie projektovej dokumentácie organizácie statickej dopravy na komunikáciách.

Mestská časť by mala vypracovať aj analýzu minimálnych nákladov na spustenie parkovacej politiky.

 "Máme záujem na spracovaní analýzy, ktorá bude použitá pre správne rozhodnutie, akým spôsobom bude mestská časť realizovať prevádzkovanie parkovacieho systému," spresnil vicestarosta Petržalky Michal Radosa.

Petržalskí poslanci súhlasia s lokalitami pre záchytné parkoviská, ktoré obsahuje štúdia hlavného mesta (parkoviská v Janíkovom dvore, pod Prístavným mostom a na Kapitulských poliach) a rozšírili ich ešte o parkovisko pri Divadle Aréna a pri Starom moste.

Zároveň žiadajú mestské zastupiteľstvo a primátora, aby rokovali so Železnicami Slovenskej republiky o podmienkach sprístupnenia parkoviska pod Železničnou stanicou Bratislava-Petržalka.

"Vyzývame mesto, aby začalo so spracovávaním projektov a s prípravou realizácie záchytných parkovísk tak, aby konečne došlo k ich vybudovaniu," podotkol Radosa.

Miestny a mestský poslanec Milan Vetrák tvrdí, že týmito uzneseniami spravilo petržalské zastupiteľstvo maximum, čo sa dá dosiahnuť v tomto volebnom období z pohľadu mestskej časti.

"Odsúhlasili sme v hlavnom meste model, že sa tu vytvorí, takpovediac, 17 parkovacích politík v jednotlivých mestských častiach, ale bez toho, aby si hlavné mesto urobilo všetko, čo treba ohľadne záchytných parkovísk či garážových domov, sa ďalej posunúť nevieme," podotkol. 

Parkovacia politika platí od decembra 2016 zatiaľ len na papieri. Aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je potrebné prijať dodatok štatútu hlavného mesta.

Ten odmieta schváliť aj Vetrák. Vysvetľuje to tým, že nie je dôvod, aby bolo spustenie parkovacej politiky schválené, keď nie je ešte na to pripravená. "Najskôr musia byť veci pripravené, aby sme vedeli občanom ponúknuť protihodnotu. Bez toho to nemá význam," uviedol.

Starosta Petržalky Vladimír Bajan pre TASR uviedol, že s veľkou pravdepodobnosťou časť uznesenia petržalských poslancov nepodpíše, ak bude mať dopad na rozpočet.

Vníma ako tragikomické, keď poslanci, ktorí boli priamo zodpovední za neprijatie parkovacej politiky, teraz navrhujú riešenia.

"Páni poslanci zistili, že sa blížia voľby a v tejto téme nemajú čo občanom odpočtovať. Je úplne legitímne, že príde nová zostava po voľbách, a tá sa rozhodne, ako bude komunikovať túto veľmi vážnu tému s občanmi.

To sa nedá robiť teraz tak, že rýchlo prijmime niečo, lebo doteraz sme nič neprijali," povedal Bajan.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal nerozumie, prečo časť mestských poslancov stále blokuje spustenie celomestskej parkovacej politiky, ktorá sa podľa neho pripravuje viac než tri roky v spolupráci s mestskými časťami, poslancami, odborníkmi i verejnosťou.

Mnohí mestskí poslanci pri odmietaní parkovacej politiky argumentujú, že by bola iba novou daňou, bez adekvátnej protihodnoty a že neprináša nové parkoviská, naopak by ich ubudlo. Ďalej, že rozdeľuje Bratislavčanov

na obyvateľov mestských častí, čo by bola diskriminácia vlastných obyvateľov.

(tasr,r)
Ilustr. foto: Archív BK
0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter