Doprava a parkovanie 10. apríl 2019

Názory: Magistrát nevie garantovať parkovanie pre Bratislavčanov – napriek tomu chce od nich vyberať novú daň


(Br. kuriér/komentáre-názory) - Bratislavský magistrát i mestské časti by mali predtým, ako vyrúbia novú daň za parkovanie, predstúpiť pred verejnosť s plánom rozvoja dopravnej infraštruktúry.

Hlavné mesto by malo povedať, čo môže - na oplátku za vyberanie novej parkovacej dane, Bratislavčanom a nielen im, dať - ponúknuť. Všetci ale dobre vedia, že dnes je toho ešte žalostne málo.

Žiaľ, samospráva ide na riešenie dopravy z opačného konca. Najskôr chce brať, aj keď dať, nemá v podstate čo.

A je smutné, že riešenie parkovacej politiky, na ktorú väčšina ľudí čaká, spája s poplatkami. Lebo nová daň samotné miesta na parkovanie asi nevyrieši.

Bude po zavedení novej dane za parkovanie viac (dostatok) parkovacích miest pre Bratislavčanov a tých, čo dane tomuto mestu už roky odvádzajú...?

Bude metro, alebo rýchlodráha? Bude dostatočný počet záchytných parkovísk, cyklotrás?

Bude rýchlejšia, čistejšia a spoľahlivejšia MHD, ktorá nenúti cestujúcich často prestupovať?

Bude viac BUS-pruhov? Budú rýchlejšie električky, aby ľudia nemuseli cestovať hodinu i viac z jedného konca mesta na druhý...?

Bude v meste menej áut, keď sa zavedie nová daň za parkovanie? Kde budú parkovať autá tých, ktorí sem jazdia za prácou..?

Zvýšia, alebo sa nezvýšia poplatky za služby v Bratislave, keďže náklady na dopravu (parkovanie) sa majú zvýšiť? Premietnu si to živnostníci do cien tovarov a služieb..?

V roku 2011 sa v Bratislave konali MS v ľadovom hokeji. Koľko záchytných parkovísk vedela Bratislava ponúknuť vtedy a koľko nových a plnohodnotých vie dnes? Po ôsmich rokoch?

Čo sa urobilo v MHD za ostatných osem rokov, okrem vybudovania novej krátkej električkovej trate do Petržalky po Janíkov dvor a nákupu nových električiek, ktoré jazdia po zlých tratiach priemernou rýchlosťou 20 km/h?

Koľko asi bude trvať byrokratickým inštitúciám mesta a štátu, kým sa trať v Petržalke dokončí...?

Kam sa minuli peniaze daňových poplatníkov za 28 rokov od revolúcie, alebo aj za posledných osem rokov od MS v hokeji z pohľadu budovania dopravnej infraštruktúry...?

Má, či nemá mesto morálne právo vyrúbiť ďalšiu daň?

A čo mestskí poslanci, ktorí v minulom volebnom období za takú daň nehlasovali...? Ako sa k tomu postavia dnes? Ak zmenia názor, nech povedia, čo také zásadné sa zmenilo...

V minulom volebnom období bol kritikom pripravenej parkovacej politiky najväčší poslanecký, vtedajší Bratislavský klub.

Jeho predseda Ján Budaj magistrátu vyčítal, že nie sú ešte vybudované záchytné parkoviská a na zavedenie regulácie v parkovaní nie je dostatočne pripravená ani MHD.

Takúto parkovaciu politiku považoval len za novú daň. Bude si stáť za týmto názorom aj dnes?

Celý tento komplex vecí, spôsob hospodárenia a kooperácia mestských častí, ani v jedinom tomto bode nebola parkovacia politika životaschopná,“ skonštatoval v minulom volebnom období J. Budaj.

Takže vážení a milí: Toto hlavné mesto sa za ostatných možno osem rokov v rozvoji MHD, z pohľadu jej zrýchlenia a efektivity, cyklodopravy, záchytných parkovísk,

či ponuky alternatívnych a nových riešení na poli rozvoja verejnej hromadnej dopravy a dopravy všeobecne - neposunulo takmer nikam.

Napriek tomu má tú odvahu chcieť kasírovať. Je to stále o tom istom? Vyberať viac, dávať menej?

A kde je rovnováha?

Kde je súdnosť a pokora k obyvateľom? Kde je slušnosť a triezvosť...? Kde zostal zdravý rozum? A bol v politike vôbec niekedy...?

(rl)

Ilustr. Foto: Br. Kuriér

6 komentárov
ODPOVEDAŤ oklbaj | 11. 4. 2019, 00:57

Co je to za clanok. Ako mozete vediet, ci mesto nic neponuka, na co sa planuju vyzbierane peniaze pouzit, ked ten navrh s parkovanim este ani nestihli predstavit???

Milan | 16. 4. 2019, 13:13

Málo čítaš ! A občania nerozumejú jasnej logike magistrátu, vyberať poplatky, ale auta aj tak nemajú kde parkovať. Budete platiť ale nezaparkujete. Najprv by mali vybudovať parkovanie a potom vyberať poplatky ! A tí čo s týmto návrhom súhlasia nemajú auto, alebo si vedia vybaviť výnimky. Určite budú.

ODPOVEDAŤ Juraj Kravec | 10. 4. 2019, 20:12

Zaujíma ma, a nie len mňa, ako budú riešené poplatky za firemné vozidlá? Príklad: V našej firme máme 8 vozidiel, ktoré sú pridelené jednotlivým zamestnancom. Tieto vozidlá používajú aj na súkromné účely a parkujú s nimi pred svojim bydliskom. Traja takýto zamestnanci tu nemajú trvalý pobyt.

ODPOVEDAŤ bleskovo | 10. 4. 2019, 18:57

Regulovať parkovanie treba, práve neriešenie parkovania vyústilo ne neuveriteľého nárastu áut v meste a dokonca viedlo k absurditám že si ľudia odstavili autá na dlhé týždne zadarmo na chodníkoch kým robili vo Viedni. Tam by si totiž zadarmo na chodníkoch čo sú určené chodcom zaparkovať zadarmo len tak nemohli!!!! A veru ani zadarmo parkovať na cestách by nemohili. tak tento nemenovaný písalek nech sa prestane sťažovať, parkovaciu politku treba. tento návrh je celkom spravodlivý, poplatky sú od počtu áut v rodine a firme, dokonca sa dá 2 h. parkovať v inej časti mesta. Chcem poriadok v meste, nie hromadné parkovisko na úkor ihrísk, zelene.

Maja | 10. 4. 2019, 23:38

Presne tak, som rada, ze sa tu este najdu rozumni ludia :) Mna len pobavil BA Kurier slovami, ze "mesto nema co v podstate co dat". Je poburujuce, ze niektori ludia ocakavaju ze si mozu skladovat svoj sukromny majetok na verejnom priestranstve zadarmo! Kto si kupuje auto, musi pocitat aj s vydavkami na pohonne hmoty, servis a ANO AJ PARKOVANIE.

ODPOVEDAŤ Eduard Hogl | 10. 4. 2019, 11:33

Toto je clanok, ci len taky blog, kde si niekto postazoval? Je to ako pesnicka od No Name....

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter