...už druhý raz platí to čo v minulosti cca pred 20-30 rokmi: najprv sídlisko a potom parkoviská a doprava.
Mám na mysli výstavbu Slnečníc v mestskej časti Petržalka a ďalšiu dostavbu veľkolepo reklamovanú v médiách smerom k Pekárni -
no viď "Kuriér" 24. júl 2019 píše v časti História a Doprava
jasnou rečou ako to vlastne je a pomenováva pravým slovom "zrieknuť sa úplatkov" v jednom odstavci podstatu problému.
Ale reklamovatelia "ako sa bude báječne bývať v novostavanej mestskej časti",
o.i. tesne vedľa hlučnej vlakovej dopravy medzi tromi hlučnými cestami a bez reálnej dopravy do mesta - toto základné motto - už akosi pozabudli spomenúť.
Ako môže byť ale nejaký projekt dokonalý bez základnej vybavenosti!
No môže, pretože opäť dal niekto zelenú najprv výstavbe s terasami a sľubovaná električková trať /teraz už pomenovaná ako nedokonalý projekt
- asi aby sa vôbec začalo uvažovat o jej dokončení až do Dvorov/, ostala v závese a dala sa opakovane prednosť výstave domov pred zlepšením dopravy
a prepravy už bývajúcich a onedlho pribudnuvších ďalších stoviek obyvateľov.
To už sa nedá vôbec hovoriť o rozhorúčených autobusoch z ktorých cca každý desiaty má klimatizáciu - opäť iba základná potreba.
Veď ako je trestné nechať dieťa v horúcom aute, tak isto je trestné prepravovať ľudí vo vyše 37 stupňových prehriatych prostriedkoch hromadnej dopravy.
Alebo tu nie je žiadna paralela vážení politici a rozhodovatelia?
Ani už nespomínam, že sa dala prednosť č. 2 v modernizácii električkových trás v úplne iných častiach mesta opäť pred dokončením trate v Petržalke.
My si ale na rozdiel od pisateľa článku "Metro raz v Bratislave bude", my bývajúci v Petržalke myslíme, že električková trasa nie je pomalá, ale nevyhnutne čaká na akútnu dostavbu až do Dvorov!!!
Prípadne aj jej ďalšie rozvetvenie...alebo budú aj starousadlíci, slnečnice a i. bývajúci vskutočnosti bez romantiky medzi tromi hlučnými cestami a pravideľnou hlučnou vlakovou traťou,
čakať dalších 20 i viac rokov na realizáciu sľubov a plánov ako my, ktorí bývame na Lúkach 5 pomaly cca 40 rokov?
/pozn. na záver: a toto čo je za vetu: -"Galéria KONTAJNER má eliminovať negatívny dopad elekričkovej trate na dotknuté územie" - asi naozaj Kocúrkovo v Kocúrkove,
radšej mohli namiesto úžasnej galérie, o ktorej sa nevedia dohodnúť ani to nijako reálne pomenovať,
postaviť ďalších pár metrov električkovej trate a namiesto dostavby nových vylepšených panelákov až ku pekárni by tam mohol byť ukážkový park,
stačilo by dostavať kľukaté cestičky, cyklistické trate a iné atrakcie na relax, ktoré súčasný stav zelene, polia a prostredie priam ponúka/.
ľubica šandorová nidhi
foto - skutočný stav/čitateľka
Doprava a parkovanie 15. marec 2024 – 221×
Ďalší krok výstavby D1/D4 bude dosiahnutý už tento víkend