Doprava a parkovanie 24. september 2018

Na hlavu DPB sa zniesla tvrdá kritika. Stále vraj existujú poistky manažérov „proti zlým rozhodnutiam“


V piatok 21. septembra sa pred depom DPB Jurajov dvor, zišlo niekoľko desiatok nespokojných zamestnancov tohto mestského podniku.

K prítomným prehovoril za miestne Odbory Autošofér, Jozef Hitka.

Okrem iného upozornil nato, že ešte za predchádzajúceho riaditeľa Ľubomíra Belfiho, boli v podniku zavedené tzv. manažérske poistky.

Uviedol, že ide o poistky proti zlým rozhodnutiam.

„Akí sú to manažéri, ktorí rozumejú doprave a môžu urobiť zlé rozhodnutia? U mňa nie je manažér ten, kto nerozumie doprave a ide ju riadiť,“ vyhlásil Hitka.

Tvrdí, že v podniku pôsobia riaditelia, ktorí sú zdravotníci: „No asi chceli ozdraviť dopravu v mestskom podniku, no bohužiaľ ju posielajú do hrobu“.

Jozef Hitka upriamil aj pozornosť na jedného vedúceho prevádzky, ktorý podľa neho porušil „80x do mesiaca zákon 462 a po maródke sa vrátil na svoju teplú stoličku“.

Ďalej sa verejne pýtal, ako je možné, že jediným ukazovateľom zo strany vedenia podniku je vypravovanie vozidiel.

„Nikto tu asi nepozerá na to, že ten vodič potrebuje odpočinok, že potrebuje prísť do práce odpočinutý. Skrátka jazdí a nás (podnik) to nezaujíma.

Nikoho nezaujíma, že za sebou má 150 cestujúcich, že jazdí v hustej mestskej doprave, že je zodpovedný za osoby, či vozidlo, ktoré nestojí 50 euro, ale niektoré stoja aj tri milióny“.

Pozornosť upriamil aj na nedodržiavanie grafikonov. Podľa neho v dopravnom podniku sú grafikony, ktoré nezodpovedajú hustote dopravy v meste.

Vodiči sú tým pádom podľa neho „naháňaní“ palubným počítačom, ktorý im „pípa“ vo vozidlách, aby doháňali čas...

V súvislosti s náborom vodičov a prijímaním Ukrajincov do služieb DBP uviedol, že nie je proti Ukrajincom, ani žiadnym ľuďom, ktorí chcú v podniku pracovať.

Aj mnohí pracovníci tohto podniku po roku 1990 išli pracovať do zahraničia. Museli ale podľa neho ovládať reč, jazyk danej krajiny.

Títo ľudia (Ukrajinci) neovládajú reč. Dôležitejšie ale je, že sú povyšovaní nad našich vodičov tým, že pre nich boli vybrané len štyri linky na ktorých jazdia.

Robia tu Rumuni, Juhoslovania, Albánci, Srbi tu robia a všetci poznajú všetky linky, ale títo Ukrajinci linky nepoznajú a teraz v tejto budove prebieha školenie, na ktorom sa učia po slovensky,“ uviedol zástupca jednej z odborových organizácií v DPB J. Hitka.

Jozef Hitka poukázal podľa neho na nehospodárne financovanie nákupu náhradných dielov na električky.

Uviedol, že nákup sa uskutočňuje vždy prostredníctvom troch tých istých firiem.

Tabuľka nákupov a ako bola upravená cena oproti cene od výrobcu:Autor: J.Hitka

Ako J.Hitka k tabuľke uvádza, ide iba o vybrané položky, na ktorých chcel dokázať, ako sa nehospodárne nakladá s peniazmi daňových poplatníkov.

„Zbytočne sa bude vedenie DPB a.s. vyhovárať na to, že nemajú peniaze na mzdy vodičov a dielenských pracovníkov, ako i na ostatných pracovníkov kategórie „R“ a nákup náhradných dielov.

Darmo chcú cestujúci väčší komfort cestovania, keď financie z DBP a.s. tečú do vreciek sprostredkovateľov predražených nákupov.

Veď DPB má dozornú radu ktorá ma dohliadať na tok financií, magistrát hlavného mesta má ako jediný akcionár kontrolóra, ktorý takéto pochybenie mal zistiť,“ uviedol.

Odborár upozornil aj na to, že v prevádzke autobusov, riaditeľ divízie podľa neho vyraďuje 8-ročné vozidlá 10,5 metrové SOR lebo sú nadbytočné, ale popri tom si podľa Hitku nakúpili nové vozidlá Urbany, Tedomy a kupuje sa 19 ks elektrobusov.

„Prečo asi sa kupujú nové vozidlá, si dá každý zdravo rozmýšľajúci človek do súvisu. Veď je proti logike, aby sme cestujúcich vozili na 20-ročných repasovaných Karosách a aby sa osemročné vozidlá predávali a požičiavali“, dodal J.Hitka.

Na dopravný podnik, magistrát i dozornú radu DPB, smerujeme otázky týkajúce sa hore uvedených tém.

(rl)

Foto: BK

Videorozhovor s J.Hitkom je na našom FCB

1 komentár
ODPOVEDAŤ Michal | 25. 9. 2018, 09:07

A čo spravíš ako zástupca najväčších odborov v DPB pre zlepšenie podmienok pre zamestnancov v DPB? Zabúdaš na jedno že vodiči si to robia sami Nikto ich nenúti robiť z voľného Nikto im nekaže šoférovať dlhšie ako 4 hodiny Je to len a len na nich

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter