O obnovené vlakové spojenie medzi Bratislavou a maďarskou Rajkou je podľa ministerstva dopravy záujem.
Využitie vlakov sa podľa hovorkyne rezortu Karolíny Duckej pohybuje na úrovni 60 %.
Vlaky na tejto trase štát obnovil od 10. decembra minulého roka po takmer desaťročnej prestávke.
Cieľom bolo podľa ministerstva lepšie prepojenie regiónov a zároveň posilnenie prímestskej dopravy v hlavnom meste.
"Po mesiaci fungovania môžem s radosťou konštatovať, že to bolo správne rozhodnutie. Ľudia chcú cestovať vlakom a nie tráviť svoj drahocenný čas napríklad v dopravných zápchach," zhodnotil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Ministerstvo bude preto podľa jeho slov naďalej podporovať ekologickejšiu železnicu a jej možnosti, ktoré prináša.
Na trase premáva desať vlakov v oboch smeroch. Nasadené sú v čase dopravnej špičky, aby pokryli najväčšiu intenzitu dopravy.
Vlaky premávajú z bratislavskej Petržalky a zastavujú aj v Rusovciach s prepojením až do maďarského Györu.
Na slovenskej strane sú tieto vlakové výkony poskytované na základe Zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme, prihraničnú dopravu na maďarskej strane zabezpečuje maďarsko-rakúska spoločnosť GySEV.
"Práve dohoda oboch strán umožňuje na tejto trati využiť aj relačné zľavy pre medzištátnu dopravu, čo je pozitívnym signálom pre cestujúcich," dodala Ducká.
A čo tak posunúť/smerovať ďalej na: ŽST BA Nové Mesto - ŽST BA hl.stanica - ŽST BA Železná studienka - ŽST Lamač - ŽST DNV ... ? Koľajnice tam sú,zastávky tam sú a vraj aj ľudia by sa našli :-) !