Doprava a parkovanie 5. december 2019

Dopravný podnik predstavil nové trasovanie električkových liniek i nové názvy niektorých zastávok


Dopravný podnik predstavil nové trasovanie liniek, ktoré počíta s ďalšou etapou modernizácie karloveskej radiály a rekonštrukciami na Záhumeniciach, Blumentáli a Americkom námestí v budúcom roku.

Mestský dopravca zároveň oznámil, že nové trasovanie liniek bude v platnosti až do začiatku budúcoročných rekonštrukcií tratí, ktoré sa očakáva v jarných mesiacoch budúceho roka. Súčasné zmeny prinesú podľa DPB viacero benefitov.

Nové trasovanie električkových liniek v Bratislave:

Linka 1: Hlavná stanica - Obchodná - Námestie SNP - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Námestie SNP - Obchodná - Hlavná stanica

Linka 3: Petržalka - Šafárikovo nám. - Špitálska - Blumentál - Račianske mýto - ŽST Vinohrady - Rača

Linka 4: Karlova Ves - Most SNP - Šafárikovo nám./SND - Špitálska - Trnavské mýto - ŽST Nové Mesto / Zlaté Piesky (každý druhý spoj).
Po spustení električiek až do Dúbravky bude linka predĺžená na konečnú Pri kríži.

Posilová linka 7 v špičkách pracovných dní: Hlavná stanica - Blumentál - Račianske mýto - ŽST Vinohrady - Rača (poobede budú spoje končiť na ŽST Vinohrady)

Linka 9: Karlova Ves - tunel - Obchodná - Blumentál - Trnavské mýto - Ružinov

Dopravný podnik ďalej informoval, že všetky linky majú rovnaký interval 4 minúty v rannej a poobednej špičke, 5 minút v tzv. sedle medzi špičkami a 7,5 minúty cez víkendy. Doteraz sa napríklad v Dúbravke na spoj čakalo až 6 minút v špičke a cez víkendy 9 minút.

Premenovanie zastávok v Karlovej Vsi a Dúbravke

V súvislosti so spustením premávky prichádza ku zmenám názvov niektorých zastávok, ktoré tak budú lepšie reflektovať zaužívané označenia lokalít.

Zastávka Damborského sa mení na Záluhy, zastávka Karlova Ves sa mení na Kútiky, zastávka Miestny úrad Karlova Ves sa mení na Námestie svätého Františka. Mení sa j názov zastávky Polus City Center na Miestny úrad (MiÚ) Nové Mesto.

Ako teda bude verejnosť cestovať?

Karlovu Ves po novom obslúžia linky 4 a 9, ktoré tak zabezpečia priame a dvakrát častejšie spojenie s významnými prestupnými bodmi Most SNP, Trnavské mýto, Šafárikovo námestie či Blumentál. Linka 4 bude po otvorení trate do Dúbravky predĺžená na konečnú Pri kríži, linka 9 zostane premávať po zastávku Karlova Ves, po novom premenovanú na Kútiky. Zmeny sa však dotknú všetkých električkových liniek.

Dôležitou informáciou podľa DPB je, že pri cestovaní električkami medzi ľubovoľnými dvomi zastávkami bude potrebný maximálne jeden prestup.

Definitívna podoba linkového vedenia v hlavnom meste bude stanovená až po ukončení 3. a 4. etapy modernizácie karloveskej radiály, kedy sa budú vyhodnocovať skúsenosti a spokojnosť s organizáciou MHD počas jej jednotlivých etáp.

DPB sľubuje výrazný nárast prepravnej kapacity

Oproti dnešnému výlukovému stavu, podľa DPB a. s. navyše dôjde k výraznému navýšeniu prepravnej kapacity na úplne všetkých električkových radiálach, a to od 25 % až do 100 %.

Napriek menšiemu počtu liniek sa prepravná kapacita naopak výrazne navýši. Na linkách z Karlovej Vsi na nábrežie či z Hlavnej stanice do centra mesta sa oproti nedávnemu stavu napríklad zvyšuje počet spojov na dvojnásobok.

„Ešte pred niekoľkými rokmi jazdila každá električková linka iba raz za 12 minút, cez víkendy dokonca iba raz za 20 minút.

Dnes zavádzame v čase špičiek jednotný interval 4 minúty a cez víkendy 7,5 minúty.

Keďže na vybraných tratiach budú jazdiť dve linky, znamená to, že na spoj prakticky nebude potrebné dobiehať, lebo o chvíľu príde ďalší. Oproti súčasnosti nasadíme do premávky až o 10 % viac električiek,” uviedol predseda predstavenstva DPB, a. s. Martin Rybanský.

DPB Ďalej sľubuje, že samotný prejazd Karlovou Vsou sa urýchli až o tri minúty – pre každého cestujúceho, v každom spoji a v každom smere. Električky tu zároveň budú jazdiť častejšie ako metro v zahraničí: ráno aj poobede každé dve minúty. Aj v prípade, ak cestujúci bude musieť prestúpiť, vďaka rýchlejším električkám a kratšiemu čakaniu na spoj bude jeho cesta rýchlejšia než doposiaľ.

K posilneniu kapacity prichádza aj v Rači, Ružinove, Petržalke či na Vajnorskej ulici. Interval v poobednej špičke sa skracuje z 5 minút iba na 4 minúty, čo predstavuje nárast kapacity až o 25 %.

Posilnenie náhradnej autobusovej dopravy do Dúbravky

DPB eviduje aj množstvo podnetov od cestujúcich, ktorí požadovali zlepšenie náhradnej autobusovej dopravy do Dúbravky. Na krátky čas totiž bude spustená električka iba po konečnú Kútiky v Karlovej Vsi. Mestský dopravca konštatuje, že dôjde k výraznému posilneniu autobusovej linky X5 medzi Borskou a obratiskom Pri kríži. Dopravný podnik totiž očakáva, že cestujúci začnú tento smer cez Karlovu Ves využívať výrazne viac. Vo vybraných časoch tak skráti interval na polovicu a autobusy do Dúbravky budú jazdiť každé 4 minúty.

DPB vysvetľuje, prečo nastali zmeny v linkovom vedení

„Dnes predstavené linkové vedenie je zároveň prípravou na plánovanú jarnú výluku v Rači tak, aby súčasné trasovanie mohlo zostať v platnosti aj počas tejto výluky a nemuselo Bratislavčanov zaťažovať ďalšími zmenami. To je okrem iného dôvod, prečo v tejto chvíli napríklad nebolo možné prevádzkovať „tradičnú“ električkovú linku číslo 5.

Dopravný podnik Bratislava, a. s. je presvedčený, že uvedené riešenie je najlepším z možných a stretne sa s pozitívnymi reakciami. Naďalej je však pripravený zaoberať sa akýmikoľvek podnetmi verejnosti,“ dodal dopravca.

(red)

Foto: Br. Kuriér - Karlovesko-dúbravská radiála v rekonštrukcii

4 komentáre
ODPOVEDAŤ Gabriela Dömeová | 7. 12. 2019, 10:49

Prosím, neplanujete niečo urobiť s nastupným ostovcekom električkvej trate na Račianskom mýte? Situácia pri vystupovaní a nastupovaní je neúnosná v smere do centra a čakanie na zelenú pri prechode zivotnú nebezpečné pre zúžený profil chodníka smerom cez kolajisko, alebo k Unitasu. Inak najradšej cestujem električkami, napriek prestupovaniu, hlavne tie nové sú pohodlné a neobmedzuju ich preplnene ulice. Chvalim aj informačný systém na zastavkach.

ODPOVEDAŤ Zdenka fryvaldska | 5. 12. 2019, 21:35

Ale z race do karlovej vsi sa nedostanem bez prestupu pekne dakujem nic nove ste nevymisleli.

Andrea | 5. 12. 2019, 21:47

Pani, zrejme ste nezili nikdy v zahraničí. Je totálne bežné, že metrom sa nedostanete bežné priamo z bodu A (východ mesta) do bodu B (západ mesta), zväčša musíte prestúpiť na dopravnom uzle. Je to štandard. A naviac ste zrejme nečítali dobre celý článok, bola tam aj info o 5ke. Skúsme byť vdacni sem tam, a nie iba uhundrani a večne nespokojní občania.

RRQQ | 6. 12. 2019, 14:15

Načo to nekonečné hundranie? Keď sa niečo robí, zle je! Keď sa nič nerobí je ešte horšie.

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter