Doprava a parkovanie 21. január 2019

DOPRAVA: Od 15. februára čakajú Bratislavu zásadné obmedzenia, samospráva vyzýva vodičov na prestup do MHD


Hlavné mesto Bratislava má od 15. februára čeliť rozsiahlym dopravným obmedzeniam. Týkajú sa najmä výstavby diaľničného obchvatu D4R7 a rekonštrukcie ulice Mlynské nivy.

Samospráva v tejto súvisloti vyzýva obyvateľov, aby aspoň na tento čas prestúpili z áut do MHD.

O dopravných opatreniach informovali 21. januára primátor Bratislavy Matúš Vallo spolu so starostami dotknutých mestských častí, spoločnosťou HB Reavis, konzorciom D4R7 a ďalšími partnermi.

Hlavné mesto prijalo niekoľko opatrení, hlavným je vytvorenie bus pruhov na Gagarinovej ulici, ktorá bude jednou z najvyťaženejších komunikácií.

V Bratislave sa od 15. februára 2019 spúšťajú dva dôležité dopravné projekty. Prvým je výstavba diaľničného obchvatu D4R7 a druhým je rekonštrukcia ulice Mlynské nivy. Oba projekty začínajú v ten istý deň.

Od 15. februára bude na pol roka kompletne uzavretá ulica Mlynské nivy a niektoré zjazdy z Prístavného mosta smerom na Slovnaft a Prístavnú ulicu, čo má mať negatívny dopad na dopravu v celej východnej časti Bratislavy.

Najväčší nápor na dopravu a nárast dopravy sa predpokladá na Gagarinovej ulici a na Landererovej ulici, ktoré sú zároveň aj obchádzkovými trasami.

Na Gagarinovej ulici budú zriadené dva bus pruhy. Jeden v smere do mesta vznikne pridaním tretieho pruhu – bus pruhu k dvom existujúcim pruhom.

Druhý smerom von z mesta vznikne tak, že jeden z dvoch existujúcich pruhov bude vyhradený len pre verejnú dopravu – pre MHD a autobusy prímestskej dopravy. Osobná doprava tak pôjde jedným smerom.

Ako informoval primátor Matúš Vallo, riešenie vyplynulo najmä zo zberu dát, že na najkritickejšej Gagarinovej ulici môže prejsť v špičke jedným pruhom autami za hodinu cca 900 ľudí.

Prievoz

Súčasná kapacita verejnej dopravy však dokáže v tom istom čase prepraviť jedným pruhom 4 700 ľudí (dnes prepravuje cca 3 000).

Modelová dopravná situácia poukázala na to, že pokiaľ dnes trvá prejazd Gagarinovou ulicou v špičke cca 30 min, MHD by po Gagarinovej mala aj v špičke prejsť za 6 minút.

Pokiaľ cesta z Vrakune po Mlynské nivy trvá aj hodinu, po novom verejná doprava zo zastávky Cintorín Vrakuňa po Mlynské nivy potrvá 14 minút.

Prijatým opatrením v oblasti Mlynských nív je samostatná obchádzková trasa pre MHD, ktorá pôjde po Páričkovej ulici a ostatná osobná doprava smerom do Starého Mesta pôjde po Landererovej ulici.

Toto riešenie bolo podľa primátora možné aj vďaka tomu, že developer HB Reavis dal k dispozícii rezidentom vo večerných a nočných hodinách a počas víkendu parkovacie miesta v jeho podzemných garážach približne v rovnakom počte, aký bolo potrebné kvôli zdvojsmerneniu Páričkovej zrušiť.

„Riešenie, ktoré som odprezentoval, je pomerne radikálne a jeho úspech alebo neúspech záleží na tom, ako sa k tomu postavíme.

Ak necháme autá doma a využijeme MHD, ktorá bude omnoho rýchlejšia, spoločne tieto najrozsiahlejšie dopravné obmedzenia v histórii Bratislavy zmiernime a spoločne zvládneme,“ uviedol primátor.

Mesto v najbližších dňoch zverejní videospot, webstránku, plagáty aj letáky. Chce nielen Bratislavčanov, ale aj obyvateľov v okolitých obciach, intenzívne o situácii informovať.

Vicežupanka Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Alžbeta Ožvaldová o. i. pripomenula, že v apríli 2018 vstúpil do integrovaného dopravného systému aj súkromný dopravca Regiojet, ktorý každú polhodinu spája bratislavskú hlavnú stanicu so smerom Šamorín.

Ako dodala, od augusta minulého roka BSK navýšil autobusovú dopravu v juhovýchodnom smere z Bratislavy o 30% denne, teda približne o 25 autobusov.

Medzi Bratislavou a Sencom bolo navýšený počet vlakových spojov o 56 a to všetko na jeden cestovný lístok.

(red, rl)

Vizualizácie – zdroj Hl. mesto BA

0 komentárov
Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter