Doprava a parkovanie 14. jún 2017

Ako bude vyzerať doprava v Bratislave v roku 2020?


S veľkou pompou minulý rok ohlasovali hlavné mesto, Železnice SR (ŽSR), ale aj ministerstvo dopravy, že vznikom železničných zastávok v Bratislave a v jej okolí, sa postupne zlepší kritická zahustená doprava v hlavnom meste. Zatiaľ sa ale nič nedeje a čaká sa na potvrdenie návrhov, prostredníctvom  štúdie uskutočniteľnosti v rámci projektu Uzol Bratislava.

 Štúdia by podľa informácií ŽSR mala byť hotová v auguste tohto roka, ale podľa ministerstva dopravy najskôr až začiatkom roka 2018. Na základe zmluvy z 20. júna 2016 ju robí štvorčlenné združenie na čele so spoločnosťou Reming Consult, a.s.. Ďalšími členmi sú Sudop Praha, a.s., Prodex Bratislava, s.r.o. a Dopravoprojekt, a.s. Zmluvná cena nadlimitnej zákazky realizovanej v zmysle zákona o verejnom obstarávaní je 1 298 880,00 eur bez DpH. Štúdia je rozdelená na šesť etáp.

 Ako pripomenulo ministerstvo dopravy, v rámci operačného programu je plánovaných sedem samostatných stavieb - terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP), ktoré majú zvýšiť dostupnosť a umožnia lepší integrovaný prestup medzi železničnou dopravou a mestskou hromadnou dopravou v rôznych častiach Bratislavy. „Samotná realizácia terminálov sa v prípade ak ich výstavbu potvrdí štúdia plánuje do roku 2020“.

 

Čo sa vlečie neutečie?

 Železnice SR pre Bratislavský kuriér potvrdili, že zastávky by mohli byť vybudované do roku 2020.

Podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky Martiny Pavlíkovej, ŽSR zabezpečujú projektovú prípravu stavieb terminálov integrovanej osobnej prepravy v úseku Devínska Nová Ves, Hlavná stanica, Podunajské Biskupice a záchytné parkoviská v dopravných bodoch Zohor, Nové Košariská, Ivanka pri Dunaji a Pezinok. Finančne je podľa nej projekt na pleciach ministerstva dopravy, ktoré naň 85 percent potrebných peňazí získa z eurofondov. Ako prvé sa začnú stavať stanice vo Vrakuni, Ružinove, Trnávke, tie by mali byť podľa rezortu dopravy hotové už v rokoch 2017 až 2019.

Teraz máme ale takmer polovicu roka 2017 za sebou a dokončenie štúdie uskutočniteľnosti bude hotové pravdepodobne začiatkom roka 2018. Potom môžu začať úrady konať a možno v polovici roka 2018 sa začnú stavebné konania, ktoré tiež netrvajú pár dní. Predpokladá to aj schválenie eurofondov na tento účel. Aj laik môže teda vidieť, že začiatok výstavby nebude zrejme skôr ako koncom roka 2018. Či sa do sľubovaného roku 2020 stihne vybudovať všetkých sedem zastávok v Bratislave, zostáva otázne...

  

Kam sa možno odvezieme vlakom?

 Ak to ale všetko dopadne dobre, zviezť vlakom sa cestujúci budú môcť do viacerých okrajových častí Bratislavy ako Vrakuňa, Devínska Nová Ves, Lamačská brána, Mladá garda, Patrónka, Trnávka, ale aj Ružinov. Na internetovej stránke ŽSR sú aj ďalšie informácie o tomto projekte.

 Štúdia prinesie komplexnú analýzu súčasného stavu a bude riešiť budúcnosť, dopravnú perspektívu, rozvoj, modernizáciu a vzájomné dopravné prepojenia 10 železničných úsekov v Bratislave a okolí, 12 železničných staníc v rámci Bratislavy a 12 medzistaničných úsekov.

 V rámci štúdie sa bude riešiť aj železničná stanica Bratislava Filiálka ako centrálna stanica mesta pre prímestskú dopravu s kratšími nástupišťami umiestnenými v menšej hĺbke pod povrchom a tým aj bližšie k nadväzujúcim zastávkam MHD na Trnavskom Mýte.

 Železničné úseky, ktoré rieši štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava Devínska Nová Ves – štátna hranica SR /Rakúsko (Marchegg), Kúty – Bratislava hlavná stanica, Bratislava hlavná stanica - Rača, Bratislava hlavná stanica – Vajnory, úsek Bratislava východ odchodová skupina Juh – Bratislava východ vchodová skupina - Odbočka Vinohrady – Bratislava predmestie – Bratislava-Nové Mesto –Bratislava UNS – Bratislava-Petržalka – Rusovce – Rajka „štátna hranica SR/MR (ŽSR/GYSEV)“. Ďalej úsek Bratislava hlavná stanica - Nové Mesto, úsek Bratislava predmestie – Bratislava filiálka, Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina Sever – Bratislava východ vchodová skupina – Bratislava-Rača a Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina juh - Odbočka Vinohrady. Ďalej ide o úsek Bratislava- Petržalka - štátna hranica SR/RR (ŽSR/ӦBB) (Kittsee), Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice – (Dunajská Streda) Medzistaničný úsek Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice.

 

 

(rl, red)

2 komentáre
ODPOVEDAŤ vs | 25. 7. 2017, 21:27

Dávno mal byť tunel Filiálka-Einsteinova a Esko

ODPOVEDAŤ vs | 25. 7. 2017, 21:25

Doprava nijak len pribudne áut.... A €urá sa "dopravia" na Kajmany

Pridajte komentár
Na začiatok stránky hore
Newsletter